4 Aralık 2013 Çarşamba

Şerbeti Sütlü

 


     Bu tarifi ilk gördüğümde acaba dedim... Şerbetin hepsi sütten yapılıyordu, süt tadında mı olur diye düşündüm. Sütlü tatlıları çok sevmeme rağmen bir bardak sütü asla içemem, ya sütlü tatlı yapacağım yada en kötü ihtimal nesguik ile içeceğim. Tadında tahmin ettiğim kadar süt tadı olmadı, süt tadı biraz hissediliyor ama sanki sütlü tatlıymış gibi, hemde şerbetli tatlıymış gibi :))

    Süt içmeyen, sevmeyen çocuklar içinde kesinlikle ideal bir tatlı. Ben küçük kare borcam kullandım 9 dilim çıktı. Üstündeki krem şanti ile daha bir hafiflik kazanıyor kesinlikle krem şantili yapılmalı.

    Bazı tatlılar bir gece önceden yapılıp buzdolabında dinlenince tadı daha bir oturuyor, buda o tatlılardan. Önceden yapıp dolapta biraz bekletilmeli. 

   Şerbetide önceden hazırlanıyor. Kek sıcak şerbet soğuk olacak.

Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 4 tepeleme yemek kaşığı şeker
  • 4 tepeleme yemek kaşığı un
  • 4 tepeleme yemek kaşığı irmik
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Şerbeti:
  • 4 su bardağı süt
  • 1 su bardağı şeker
Üzerine:
  • krem şanti -- süt
Hazırlanışı:
  • Önceden şerbeti ocağa koyalım. (kek sıcak şerbet soguk olacak)
  • Yumurta ve şekeri çırpalım. Diğer malzemeleride ekleyip hepsini karıştıralım.
  • Borcama döküp 180 derecede pişirelim.
  • Kek fırından çıkar çıkmaz soguk şerbeti dökelim.
  • 2-3 dk içinde kek bütün şerbeti emiyor.
  • Kekimiz ılıdığında krem şantiyi hazırlayıp üzerine dökelim.
  • Buzdolabında dinlendirip servis edebiliriz.







6 yorum:

  1. görüntü harika, eline sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Nihalcimm nefis,ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor tarifi kopyaladım en kısa sürede yapacam:))

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık puf puf nefis gözüküyorlar :)

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyor denemek lazım eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. nasıl güzel kabarmış
    yok yok diyetteyim ben
    denemiycemm :D

    YanıtlaSil