6 Nisan 2012 Cuma

Zeytinyağlı Bakla


Malzemeler:
  • yarım kg taze bakla
  • 1 soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 domates rendesi
  • 1 demet dereotu
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 küp şeker
  • yarım çay bardağı zeytinyağ
Hazırlanışı:
  • Baklalar ayıklanır ve iyice yıkanır.
  • Küçük küçük zar boyutunda doğranır. Üzerine 1 lt soguk su ve 1 kaşık un eklenir, bu unlu suda 10dk bekletilir.
  • Düdüklü tencerede soğan ve zeytinyağ sotelenir.
  • Salça ve domates rendesi ilave edilir.
  • Suyunu süzüp iyice yıkadığımız baklalarıda ekleyip 2-3 dk kavuralım.
  • Dereotu ve şekeride ekleyelim.
  • En son ılık suyumuzu ekleyip düdüklü tencerenin kapağını kapatalım.
  • 20 dk pişirelim.
  • Tercihen sarımsaklı yogurt ile servis edelim.





6 yorum:

  1. Eline sağlık en sevdiğim yemeklerden biridir bakla tam da zamanı geldi sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bloglarda bakla tarifleri yayınlanmaya başladı, çok seviniyorum; bahar geldi demek benim için. Elinize sağlık, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  3. nefis ben dün birazıyla çorba yaptım
    kalanını böyle pişireyim bari benden başka yiyen yok ama ben çok seviyorum üzerine sarımsaklı yoğurt ımmm

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel yenir bu saatte oooh.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. tam zamanı,çok severim,bende çorbasını yapıp yayınladım,sıra zeytinyağlısınada gelecek inşallah.
    ellerine sağlık nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  6. tam zamanı şimdi bol bol tüketmeli,ellerine sağlık güzel olmuş canım
    sevgilerimle....

    YanıtlaSil