25 Nisan 2012 Çarşamba

İncir Uyutması



Arka plandaki aşcıları geçen sene yapmıştım. İnternetten şablonunu çıkartıp kalın mukavvaya çizdim.
Oje ile boyayıp, parlatıcı ile verniklemiş oldum ;)))
Çift taraflı yapışkan bantlarlada mutfak kapıma yapıştırdım,,mutfağa koşan aşçılarımı...

Aşçılar mutfağa koşup hemen incir uyuttular, bu ölçülerden 4 kase çıktı



Malzemeler:
  • 2 su bardağı süt
  • yarım çay bardağı şeker
  • 10 incir
Hazırlanışı:
  • İncirleri sıcak suda10 dk bekletip yumuşatalım.
  • Süt ve şekeri tencereye alıp bir taşım kaynatın.
  • Yumuşamış incirleri rondoda parçalayın.
  • içine sütten ekleyip kıvam almasını sağlayalım.
  • Süt yogurt mayalama ısısına gelince, incirlerimizi ekleyip karıştıralım.
  • Bu karışımı hemen kaselere paylaştırıp, üstünü sanki yoğurt mayalıyormuşuz gibi örtelim.
  • 4-5 saat mayalandıralım.
  • Mayalanma sonrası buzdolabına koyup dinlenmesini ve soğumasını sağlayalım.
  • Tarçın ve cevizle servis edelim.




6 yorum:

  1. mımmm.nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Arka fondaki aşçılara bayıldım :))) Ayrıca çok değişik bir tarif deneyip tatmak lazım. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Tatlı süper, arkadaki aşçılara ise bittim. Çok şirinler. Ellerine emeklerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Aşçılarınıza hayran oldum, mutfağınıza sıcak bir hava katmış olmalı... Tatlınızı ise en kısa sürede denemeyi düşünüyorum çok lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. tatlı nefissss.. aşçılaraysa bayıldım harika fikir sevgilerimle canım:))

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize saglik hayirli gunler dilerim sevgiyle

    YanıtlaSil